Saturday, June 11, 2016

Tamron 70 - 300mm f/4-5.6 Di LD Macro

Nad kupnem nowego obiektywu myslalam duzo. Czytalam duzo. Mialam juz dosyc kitowego obiektywu 18-55, musialam miec cos wiecej! Po przemysleniu takich aspektow jak: do czego ma mi sluzyc obiektyw, co bede nim fotografowac, jak czesto uzywac itd, postanowilam zakupic teleobiektyw. Ze wzgledu na fakt iz jestem uczniem liceum, zarabiam sama (nie za duzo), moj wybor padl na obiektywy z najnizszych polek.



Wahalam sie miedzy tamronem 70-300 f/4-5.6 i sigma 70-300 f/4-5.6. Jak widzicie oba obiektywy sa dosyc ciemne, maja taka sama ogniskowa. Przeczytalam wiele for i na zadnym nie dostalam jednoznacznej odpowiedzi, czy lepszy jest tamron, czy sigma. W moim przypadku padlo na tamrona. Byl wygodniejszy, lepiej lezal w mojej dloni. Bardziej podoba mi sie wyglad zewnetrzny. No i byl ciut tanszy. Kupujac go, wiedzialam na co sie pisze. Znalam od podszewki wszystkie minusy tego obiektywu. W koncu kupilam! Zakupu dokonalam kilka miesiecy temu, a obiektyw nadal kocham miloscia wielka i bezgraniczna. Co z tego, ze autofokus dziala jak traktor i nie zawsze lapie to co powinien. Co z tego, ze obiektyw wazy 0.5 kg. Dogaduje sie z nim wysmienicie. Wiekszosc zdjec na tym blogu sa robione tym wlasnie tamronem.

Tamron wady:
  • Potężna aberracja chromatyczna. Trzeba przymknąć do 7.1 żeby zdjęcie nie było fioletowe
  • Pierścień ogniskowej pracuje skokowo i dość ciężko
  • Niezbyt celny i wolny autofokus, glosny
  • Brak stabilizacji
  • Przełącznik "Makro" blokuje się w pewnym ustawieniu ostrości i trzeba przeostrzyć, żeby móc wrócić do pozycji "Normal"
Tamron zalety:
  • Cena
  • Dobra jakosc materialow zewnetrznych
  • Zakres długich ogniskowych 
  • Duża średnica szkła przez co wpada dużo światła przez obiektyw do matrycy 
  • Optyka jak za tą cenę dobra

Lapcie kilka informacji technicznych
 




Mam nadzieje, ze post pomogl Wam sie zapoznac z moim obiektywem, moze rowniez ulatwil decyzje dotyczaca kupna nowego obiektywu. Ja jestem bardzo zadowolona z zakupu. Do pelni szczescia brakuje mi tylko Nikkora 35mm f/1.8 lub Nikkora 50 f/1.8! 

~ Pepilio



Zarowno opinie, jak i dane techniczne pochadza ze strony Optycznie.pl
Zdjecie pochodzi z Photozone.de

No comments:

Post a Comment