Wednesday, July 6, 2016

"Nudzi mi sie" - czyli co robic, gdy nie ma co robic. (wakacyjne rozterki)



Wakacje rozpoczely sie swietnie! Jednak teraz, nadszedl czas nic-nie-robienia. Nie jestem typem czlowieka, ktory lubi siedziec w domu, gdy nie musi. Uwielbiam podrozowac i odkrywac nieznane. Wtedy czuje, ze zyje. Jak wygladaja moje wakacje aktualnie?
Myslalam, ze bede pracowac. Nawet dostalam ta prace! Jednak jeszcze jej nie zaczelam, a juz ja stracilam przez wyjazd do Polski. No trudno. Nie ta to nastepna. Mam nadzieje. Wiec siedze w domu i probuje robic wszystko, aby sie nie nudzic. To mnie natchnelo do stworzenia notki z poradami dla wszystkich w podobnej sytuacji do mojej. Moze Was zmotywuje.


Zwiedzaj okolice
Nuda to dobra wymowka, aby isc na spacer. I to takie proste! Lap jakies trampki, psa na smycz, sasiada pod pache, moze nawet sluchawki do uszu? I idz tam, gdzie Cie nogi niasa.


Czytaj na swiezym powietrzu
Mieszkanie w najbardziej deszczowym kraju Europy nauczylo mnie, aby korzystac z cieplej pogody tyle, ile sie da. Dlatego nie duscie sie w domu. Ksiazka, kocyk, jakies smoothie i od razu czuc wakacyjny klimat!


Idz na kino letnie
Tak, jak napisalam wyzej. Nie siedz w domu! Jak juz musisz obejrzec film - idz na kino letnie. Sa w wiekszosci miast w Polsce (tak mi sie wydaje przynajmniej. W mojej malej miescince nawet byly). Jest tam zawsze specjalna atmosfera, wiec mozesz byc pewny, ze poznasz nowych ludzi.


Zadbaj o siebie (fitness) 
Ja, gdy sie nudze tak jak teraz, chodze czesto na silownie. Moze nie codziennie, bo zwykle dzien po silowni mam takie zakwasy, ze stekam nawet gdy siadam na toalecie. Ale co drugi dzien juz tak. Nie musi to byc silownia. Mozesz rownie dobrze cwiczyc w domu z youtube (blogilates, fitnessblender, mel b). Nie potrzebujesz wtedy zadnego wyposazenia, tylko dobre checi.


Rob zdjecia
To tez cos, cos robie bardzo czesto. Trampki na nogi, bluza na plecy, aparat na szyje i heja! Chodze po prostu po ogrodku, robie zdjecia wszystkiego. Kwiatki, pszczolki, owce. Probuje ptaki, ale jak na zlosc, zawsze gdy mam aparat ze soba to nie ma ABSOLUTNIE zadnych ptakow na drzewach!


Poswiec czas na hobby
Moze byc to, ktore juz masz, lub mozesz probowac nowych rzeczy i odkryc nowe hobby! Hobby to fajna sprawa. Dodaje zyciu smak. Dodatkowo mozna latwo poznac ludzi, ktorzy majabzika na tym samym punkcie, co my.


Poznaj nowych ludzi
Latwo powiedziec, trudniej zrobic. Trzeba po prostu byc odwaznym i zagadywac! Osoby z tym samym hobby, sasiedzi siedzacy obok nas na kinie letnim, tanczyc z ludzmi w klubie. Otworz sie na innych!


Wolontariat 
Sama bylam wolontariuszem kilka lat. Mysle, ze wakacje to dobra pora, aby pomoc innym. Rozejrzyj sie. Jest tyle miejsc, gdzie potrzeba wolontariuszy! Szpitale, domy starcow, domy dziecka. Nawet sobie nie wyobrazasz, jak wazna osoba tam bedziesz. To znaczyloby bardzo duzo, dla ludzi znajdujacych sie tam.


Gotuj
Tez bym gotowala. Ale nie mam skladnikow, a do sklepu nie chce mi sie isc. Jednak jesli w przeciwienstwie do mnie, masz jakies produkty spozywcze w domu, do dziela! Znajdz przepis na pyszne muffinki, badz ciasto z owocami i rob!


Idz do pracy 
Pomysl moze dla ludzi nieco bardziej ambitnych, badz zdesperowanych brakiem kasy. Uwazam, ze praca w wakacje to na prawde dobry pomysl. Mozna sobie sporo zarobic, a dodatkowo moze zwiedzac co nie co (nie oszukujmy sie, duzo ludzi wyjezdza do innych krajow zarabiac pieniadza w wakacje. Nic w tym zlego. Ale poznajcie troche ten kraj!) + uczy odpowiedzialnosci!


Work & travel 
Osobiscie nigdy nie bylam na tego typu wyjazdach. Chcialam, ale chlopak sie sprzeciwil, ze bez niego nie jade, a on nie ma czasu w te wakacje. Bla bla bla, wiecie jak to jest. Idea takiego wyjazdu jest praca, w zamian za jedzenie i utrzymanie. A w wolnym czasie mozna zwiedzac ile sie chce. Mozna znalezc bardzo rozne prace, od remontowania zabytkowych, starych budynkow, przez opieke nad zwierzetami, do zrywania oliwek na wielkiej "farmie"(?) we Wloszech! Ja bardzo polubilam te strone, sa tam raczej prywatne osoby potrzebujace pomocy przy czyms. Kazdy na pewno znajdzie cos dla siebie Klik.


A moze blog?
No wlasnie, co powiesz na zalozenie swojego bloga? To bardzo dobry, rozwijajacy kreatywnosc i asertywnosc zzeracz czasu! Blog daje rowniez poczucie przynalezenia do jakiejs grupy, oraz zapewnia nam swoje wlasne miejsce w sieci, w ktorym mozemy robic co nam sie zywnie podoba!


W sobote jedziemy samochodem do Szwecji. Dwa dni jazdy w jedna strone, tam spimy pod namiotami na zawodach szybowcowych, po czym wracamy znowu dwa dni do Norwegii.  Prawdopodobnie bedzie sporo wpisow i sporo zdjec! A na razie lapcie reszte z Oslo.

Wyjasnienie: niektore zdjecia zostaly zrobione z szybowca. Szybowiec - maly, lekki samolot latajacy bez silnika ani innych wspomagaczy. To czy polecisz zalezy tylko i wylacznie od wiatru!

~ Pepilio







10 comments:

  1. Bardzo fajny wakacyjny wpis😉

    ReplyDelete
  2. Super wpis. Trzeba wykorzystać te wakacje na maksa! ;))

    https://alazielinska.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pewnie, ze trzeba! W koncu lato mamy tylko raz w roku :D

      Delete
  3. Bardzo ciekawe pomysły! :) Na pewno je teraz wykorzystam, bo bardzo często mi się nudzi xd.

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha powodzenia. Mam nadzieje, ze pomoglam <3

      Delete
  4. Bardzo fajne pomysły ! :D Ja także nie lubię siedzieć w domu, gdy nie muszę :)



    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Paputeq 
     
     

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trzeba korzystac z pogody, dopoki jest ;) Dzieki!

      Delete
  5. Ciekawe pomysły ;)

    Zapraszam na konkurs!
    https://strong-power.blogspot.com/2016/07/konkurs.html

    ReplyDelete